معرفى مدرن ترین و به روزترین سبک تابلوسازى در اصفهان
در صنعت تبلیغات اصل به روزبودن و متفاوت بودن حرف اول را میزند، با توجه به اینکه هنر تابلوسازی عنصر پررنگ تبلیغات محیطی است، تفاوت و جدید بودن سبک تابلو در آن حائز اهمیت است.
به عنوان مثال در بین سبد سیب های سبز، شما چشمتان به در آن یکنواختی به سبد سیبی جلب میشود که رنگ قرمز دارد، و جریان آمارو احتمالات نشان میدهد که درصد زیادی وجود دارد تا شما آن سبد متفاوت را انتخاب کنید حتی اگر کیفیت با بقیه یکسان و یا پایین تر باشد.
انتخاب متفاوت و توجه نظر به آن در انسان ها جزو خصوصیت های روانشناختی است. پس در صنعت تبلیغات باید به آن توجه کرد و از این حس برای دیده شدن استفاده نمود.
با توجه به اهمیت این تفاوت و تمایز برآنیم تا مدرن ترین و به روزترین سبک های متفاوت تابلوسازی را که در ایران اجرا میشود را معرفی کنیم.
اگر به دنبال سبک های متفاوت و مدرن تابلوسازی هستید و یا میخواهید کاری جدید را انتخاب کنید و از سبک های قدیمی تصمیم ندارید استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
در تابلوسازی روش ها و سبک های بسیار متنوعی وجود دارد، زیرا مساله تابلو سازی همان طور که در مقالات سایت تابلوسازی پاسارگاد اشاره کردیم مساله ایی خلاقانه و هنری است به همین دلیل یک خالق اثر ، میتواند خلاقیت بخرج داده و اثری جدید و متفاوت ارائه دهد.
در این محتوا تصمیم داریم به سبک های جدید زیر اشاره کنیم و توضیحاتی ارائه دهیم:
چنلیوم ساده استیل خشدار طلایی
چنلیوم پانچی و اینه ای استیل خشدار نقره ای
حروف استیل ساده و رینگی استیل رینگی دولبه
حروف فلزی لترلایت (لاس وگاسی) استیل رینگی کریستال
حروف وکیوم دوبعدی و سه بعدی استیل رینگی وکیوم
حروف پلاستیک لبه هندی استیل رینگی پلاست
حروف پلاستیک لبه سوئدی استیل پلاست
حروف کریستالی رنگی مسی برنجی و فلزی
استیل طلایی پلاستیک و لبه هندی
استیل سیلور حروف وکیوم پلاستیک
حروف چنلیوم استیل خشدار طلایی
تابلوهای چلنیوم را شاید اسمش را شنیده باشید اما باید بدانیدکه تابلو چلنیوم یک سبک ثابت نیست بلکه زیر مجموعه های زیادی در صنعت تابلوسازی پدیدآورده است.
ابتدا برای آشنایی بیشتر با چلنیوم بهتر است تعریف جامعی را برایتان بازگو کنیم،به نقل از بلاگ تابلوسازی پاسارگاد، چلنیوم به حروف برجسته ای اطلاق می شود که با چند ترکیب حروف زیبایی را به وجود می آورد. حروف ساز پلکسی بریده شده توسط لیزر را سوهان می کشد و روی میز آماده شده با پایه فلزی لبه چلنیوم را با چسب یک-دو-سه دور پلکسی می چرخاند. پس از اتمام این فرایند، بر روی pvc طرح و حروف کشیده شده و با عمودبر برش داده می شود. روی pvc را باsmd های بلوکی پر کرده و سر سیم ها را متصل می کنند و با مته سوراخ کرده تا سیم پشتpvc رفته و آماده نصب گردد.
تعریف بالا وبژگی های فنی و تکنیکی تابلو چلنبوم است که یکی از بهترین و محبوب ترین لبه های تابلوسازی که اکثر تابلوسازان آن را مورد استفاده قرار داده اند. این محصول از نوعی آلیاژ و روکش ساخته شده که در برابر عوامل جوی و محیطی مقاومت زیادی دارد و رنگ پریدگی و تغییر در آن بوجود نمی آید و می تواند شفافیت خود را به خوبی حفظ کند.
خصوصیت های آن سبب شده تنوع در سبک ها متفاوت ارائه گردد.
چلنیوم ساده در واقع مشخصات مذکور بالا را دارد فقط مبحث رنگبندی در آن مطرح میشود.
تابلوهای چلنیوم به لحاظ مدار سیم و برقی خود باید موارد استانداردی را در اجرا لحاظ کند تا مشکلی بوجود نیاورد.
• اطلاعات فنی سیم کشی و تقسیم جریان لامپ های اس ام دی
برای اجرا باید در زمان سیم کشی تعداد smd ها را به دسته های 30 ال 40 تایی تقسیم نمود و هر سیم را با نظر گرفتن مثبت ومنفی رنگها جداگانه به منبع تغذیه وصل نمود در این روش جریان بطور مساوی در تمام سطح حروف تقسیم میگردد و هرگز نباید جریان را به ابتدای یک دسته smd وصل نمود بلکه بایستی به وسط یک دسته 40 تایی وصل نمود، و اگر تعداد smd ها زیاد است باید اینکار را تکرار نمود و سیم هایی را که از وسط دسته های 40 تایی آمده با نظر گرفتن مثبت و منفی با هم سری نموده و به منبع تغدیه وصل نمود .
بصورت کلی تابلو ها از ساختار حروف برجسته ها از پلکسی و استیل و فلز بوجود می آید که همه این ترکیب ها و ساختارها را برایتان شرح میدهیم اما ابتدا از تابلوسازی به سبک وکیوم سخن خواهیم گفت، زیرا پرطرفدارترین سبک جدید هست که بسرعت در حال استفاده گسترده در کل دنیا است و با توجه به اینکه تابلوسازی پاسارگاد اولین طرح ها و سبک ها را تحلیل و برای مشتریان طراحی و اجرا می کند برآنیم که توضیحات مرتبط را جهت آشنایی شما همراهان ارئه دهیم.
تابلوهای وکیوم از نظر زیبایی بسیار نسبت به طرح های فلت در سطح بالاتر و جذاب تری قرار دارد.
حروف تابلو وکیوم:
پلکسی داخل دستگاهی گذاشته میشود به نام دستگاه خلا و همچنین قالب آن توسط دستگاه سی ان سی ایجاد میشود که با متریال چوب است و بعد شکل حروف مشابه آن را داخل دستگاه قرار می دهند پلکسی روی آن چوب قالب قرار میگیرد و دستگاه خلا به زمان یک ساعت ، از طریق نور ماورا بنفش تابیده می شود که سبب نرم شدن پلکسی میشود روی قالب کاملا می شیند و بعد از یک ساعت دستگاه را خاموش می کنند این تایم برای استراحت و خنک کنندگی دستگاه صورت میگیرد تا پلکسی فرم بگیرد و به حالت نوشته و حروف مورد نظر در بیاید.
سپس از روی قالب چوبی نوشته را بر می دارند و حروف پلکسی بصورت وکیوم شده و بصورت سه بعدی نمایان می شود. سپس با دستگاه گیوتین سعی میشود دورتادور برش داده شود که شکل و فرم زیبایی ایجاد شود.
حال وکیوم مستقیم روی کامپوزیت و یا چوب نصب میگردد یا دورتادور حروف استیل رینگی انداخته میشود که حال خود استیل رینگی رنگبندی و حالت های مختلف دارد.
نمونه کار تابلو پلکسی وکیوم را در شکل زیر که نمونه کار شرکت تابلوسازی پاسارگاد هست مشاهده میکنید:
حروف تابلو استیل:
حرووفیه که برای بعضی از مشاغل خاص بسیار استفاده میشود و این مشاغل در واقع مدرن تر و لاکچری تر هستند ، مانند تابلو طلاوجواهرات تابلو صرافی ها و مشاغل دیگر مرتبط.
در واقع مشاغلی که میخواهند حروف جلب توجه کند و سطح کار را بالا نشان دهد، این مشاغل از حروف تابلو استیل استفاده میکنند.
ارگان های دولتی عموما از استیل نقره ایی یا سیلور استفاده می کنند و مشاغل خصوصی تر بدنبال طلایی و براق آن هستند.
در گذشته سیستم های تابلو استیل بصورت نوراندرینگ بود به این شکل که استیل را با پایه های مفتول شکل از بدنه کار که حالا یا چوب ترمود بود یا ورق کامپوزیت فاصله می دادند،نور تابیده می شد بصورت برعکس به دور سطح کار و نورپراکنده دیده میشد.
زمان استفاده از استیل نوراندریک براق می بایست سطح زیرین مات باشد و اس ام دی ها بصورت دون دون و دیده می شد و این نقص بصری بسیار زیادی در چشم بیننده ایجاد میکرد، برای رفع این مشکل تابلوسازان به دنبال راهکاری مناسب بودند تا بتوانند زیبایی بصری را افزایش دهند و نقص مورد نظر را رفع کنند.
راهکاری که خلق شد استفاده از پلکسی بود که در این کار پلکسی دوغی نام گرفت زیرا نه سفید بود نه شفاف و مابین این بازه قرار میگیرد که ماتی خود را حفظ کند.
این نوع پلکسی هر رنگی که اس ام دی داده بشود را به خود میگیرد، این روش یک مزیت بزرگ دارد که در اصطلاح تابلو سازی به آن میگویند حروف استیل با پلکسی دوغی یا تابلو استیل با پلکسی و یا استیل پلاست ، که در نهایت منظورنظر همان ترکیب استیل با پلکسی است که پلکسی با ضخامت 6 میلی متر روی آن نصب میشود و زمانی که نور به سطح پلکسی تابیده می شود پلکسی یک سانت بلند تر است که نور بصورت زیبا و بهینه شده به مخاطب ارائه داده میشود و این سبک مشکل نورپردازی نوراندریک را براحتی حل کرده است و نور بصوت یکنواخت دیده میشود.
همانطور که در مقالات گذشته اشاره کردیم مساله نورپردازی جزو مهم ترین شرایط یک تابلوسازی حرفه ایی است.
نتیجه گیری :
در مبحث تابلو سازی بیشتر هنر هست که در هر سبک تابلوسازی تجلی می کند و سبب درخشش آن طرح و نقش می شود.
یک تابلوساز خوب باید برای جذب مشتری بیشتر به دانش سبک های نوین و روز تابلوسازی باید مشرف باشد و جدا از آگاهی توان اجرایی آن را بداند، زیرا همه می خواهند متفاوت باشند و ریتم های تکراری را استفاده نکنند و در این بین یک تابلوساز حرفه ایی میتواند نقش پر رنگ خود را در این خدمات ارائه دهد.
تابلوسازی صابر مرکز تابلوسازی در اصفهان
دیدگاهها 0